برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد منطقِ امام صادق (ع) و بایستگی‌های امر به معروف اندر احوال خیال همه آنچه از انقلاب فرهنگی امام ششم شیعیان باید بدانیم| امام به حق ناطق؛ حضرت صادق(ع) ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: تکلیف مدیران شهری، گره‌گشایی از زائران امام هشتم (ع) است | ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی وعده صادق؛ عملیات تنبیهی ایران اسلامی
سرخط خبرها

افزایش بودجه زیارت خراسان رضوی در سال آینده

  • کد خبر: ۹۶۵۹۸
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
افزایش بودجه زیارت خراسان رضوی در سال آینده
علیرغم بی توجهی دولت به اعتبار زیارت در بودجه سال آینده کشور، معاون رئیس جمهور وعده داد

به گزارش شهرآرانیوز؛ دو هفته پیش بود که در شورای ملی زیارت ۱۲ مصوبه در حوزه تسهیل زیارت اماکن مقدسه برای شیعیان و مسلمانان داخل و خارج از کشور به تصویب رسید و رئیس جمهور نیز با تأکید بر اینکه باید زمینه‌های زیارت ارزان و آسان برای مردم فراهم شود، از کارگزاران نظام خواست برای تحقق این مهم تلاش کنند.

۳ روز پیش نیز استاندار خراسان رضوی در مراسم معارفه فرماندار مشهد، با تأکید بر اهمیت انجام زیارت آسان، سریع و ارزان اعلام کرد افرادی که به مشهد می‌آیند، نباید برای زیارت با سختی و گرانی روبه رو شوند.

بی شک موضوع زیارت حضرت رضا (ع) در اولویت کاری ما قرار دارد و به فرماندار جدید شهرستان مشهد تأکید می‌کنم که موضوع زیارت آسان، سریع و ارزان را در دستورکار و اولویت کاری خود قرار دهد.

دو روز پیش نیز معاون پارلمانی رئیس جمهور علیرغم اینکه در بودجه سال آینده کشور هیچ ردیفی برای بودجه زیارت در نظر گرفته نشده است، از افزایش بودجه زیارت خراسان رضوی در بودجه سال آینده کشور داد.

طبق اعلام «فارس»، سیدمحمد‌حسینی که به منظور سفر به چند شهرستان خراسان رضوی به مشهد آمده بود، اظهار کرد: از آنجا که به تازگی با حضور رئیس جمهور کارگروه زیارت کشور در خراسان رضوی تشکیل شد، نگاه دولت به مشهد به عنوان یک شهر زائرپذیر، نگاهی ویژه است؛ بنابراین در بودجه زیارت اعتباراتی برای این شهر زیارتی در نظر گرفته شده است که با تصویب بودجه، شاهد این افزایش خواهیم بود.

خدمات ارزان برای سفر مشهد

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در نوروز امسال مشهد با افزایش جمعیت و زائران روبه رو باشد و امید است با ارائه خدمات ارزان، مسافران و زائران به خوبی از امکانات و تسهیلات زیارت برخوردار شوند و سفری بدون دغدغه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، وی در نشست با نخبگان کاشمر گفت: ضعف‌ها و مشکلاتی وجود دارد که دولت سیزدهم و مجلس انقلابی برای حل این مشکلات عزمشان را جزم کرده اند، اما رخوتی را که در دولت‌های قبل بوده است، نباید به پای نظام گذاشت.

حسینی ادامه داد: دولت بر منافع مردم به جای منافع شخصی تأکید دارد و اگر منافع شخصی مدنظر نباشد، کار‌ها پیش می‌رود. حقوق‌های نجومی نوعی بی عدالتی در کشور است و دولت عزم جدی بر اصلاح این موضوع دارد. در بودجه سال آینده حقوق‌ها پلکانی افزایش می‌یابد و کسانی که حقوق کمتری داشته اند، حقوقشان بیشتر افزایش می‌یابد.

تدوین نقشه مهندسی فرهنگی مورد توجه دولت است

وی در نشست با روحانیان شهرستان‌های خلیل آباد و بردسکن نیز با اشاره به وجود برخی آسیب‌ها در حوزه فرهنگی و اجتماعی بر ترسیم نقشه مهندسی فرهنگی کشور با کمک روحانیان تأکید کرد. وی ادامه داد: در دولت سیزدهم با تهیه سند تحول ۳۷ مسئله اساسی کشور شناسایی شده و البته برای آن‌ها راهکار هم در نظر گرفته شده است و به زودی این سند منتشر می‌شود.

با وجود اظهارات معاون رئیس جمهور باید در انتظار بمانیم تا شایددر کمیسیون تلفیق برای ردیف بودجه زیارت چاره‌ای بیندیشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->